.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زلزله در کمین است
عبدالله سعیدی کیاسری
زلزله در کمین است

زلزله یکی از پدیده های طبیعی است که تا کنون در کشور ها جان ده ها هزار هموطن ما را گرفته است و متاسفانه این پدیده طبیعی تمام شدنی نیست و هنوز بشر نتوانسته به طور قطع و یقین وقوع آن را پیش بینی نماید .
در هنگام زلزله بیشتر افراد در اثر تخریب ساختمان محل زندگی دچار حادثه شده و اغلب جان می بازند . ساخت ساختمان به روش سنتی و وجود ده ها هزار ساختمان با معماری و ساخت سنتی در ایران احتمال وقوع حوادث جبران نا پذیر را در ایران بیشتر نموده است .
متاسفانه مازندران نیز از این امر مستثنی نیست و وقوع چندین زلزله در سال جاری زنگ خطری برای مسئولان است تا با نظارت بیشتر و وضع قوانین سخت گیرانه تر مانع از ساخت ساختمانهایی ضعیف در برابر زلزله گردند و در این مسیر وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران بسیار حایز اهمیت می باشد .
متاسفانه در ساری مرکز استان مازندران ، بسیاری از سازندگان با فرار از مراجعه به سازمان نظام مهندسی ساختمان و انتخاب ناظران و مجری ذیصلاح در اقدامی خود سرانه به ساخت و ساز پرداخته و جان و مال خود و خانواده خود را در معرض خطر قرار داده و شهرداری نیز با دریافت مبلغی هنگفت تحت نام ماده 100 از تخلفی گسترده چشم پوشی می کند !
هر چند در شهر ساری با مدیریت حجازی امیدی به اصلاح نیست و مجموعه شهرداری در تلاش است تا با اخذ جریمه کمیسیون ماده 100 منابع درآمدی خود را افزایش دهد اما از شهرداران بابل و قائمشهر بعنوان جوانان تحصیلکرده انتظار می رود تا با مبارزه با پدیده تخلف سازی موجبات ایمن سازی سازه ها در مقابل زلزله را فراهم نمایند .
در همین راستا یکی از کارهای مهمی که در کلان شهر تهران انجام پذیرفته است ایجاد واحد شهربان است که وظیفه نظارت بر ساخت و سازهای شهر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی و نظارت بر اجرای صحیح در ساختمان های در حال ساخت را بر عهده دارد که امید است در شهرداریهای مازندران نیز این واحد تاسیس گردد .
سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران نیز باید با سخت گیری بیشتر دائما بر کار ناظران و مجریان ساختمانی نظارت کند ، اما متاسفانه موردی که این روزها مشکل ساز شده است ، حضور ناظران ساختمانی است که عموما دارای مشاغل متفرقه بوده و یا کارمند می باشند و تنها عنوان ناظر را یدک می کشند ، در هر صورت سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران نیز باید چاره ای برای این معظل بیندیشد .
به هر حال امیدوارم تمامی مجموعه دخیل در امر ساخت و ساز با حساسیت بیشتری نسبت به موضوع زلزله و انجام تمهیدات مناسب خطرات احتمالی این پدیده مخرب را به حداقل برسانند.

عبدالله سعیدی کیاسری
مدیر عامل شرکت فنی مهندسی پایدار ابنیه سازان آراد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 2 بهمن 1390
شما حق اظهار نظر در مورد زلزله را ندارید و هدفتان از این ... کردید کوبیدن حجازی بود .اینقدر داری ادعا میکنی اگه مدیریت شهر را یک روز به عهده تان بگذارند شهر را ...
نا شناس 3 بهمن 1390
متن رو فراموش کنید، به عکس و برق خدمتگزاری این نونهال عرصه قدرت پرستی توجه کنید
عبدالله عزیزم، راهی بس دشوار در پیش داری، مخصوصا که از نسخه های نخ نما شده برای نشان دادن خودت استفاده می کنی
پشنهاد من اینست که اول به خودت توجه کنی
خیلی هیکلت دفرمه شده
زلزله اگه بیاد تو اگه یه چیزت بشه، یه ستاد مدیریت بحران برای حمل و نقل تو لازمه
با این همه دوست داریم ، تا آخر این راه هم بی کلاه ایمنی پشت موتور خدمتگزایت می شینیم
یا علی
nima 3 بهمن 1390
من کاری به صحبت های نگارنده ندارم .ولی شهردار های بابل فارغ التحصیل شریف بوده وهستند ولی شهردار ساری معلوم نیست کی بهش مدرک داده وبدون آزمون پروانه اشتغال گرفته

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.